پایان نامه -تحقیق-مقاله – منتسکیو(۱۳۶۲)،روح القوانین،ترجمه علی اکبر مهتدی،تهران:انتشارات امیرکبیر، ص ۱۰۳۶٫ – 8
-
- قاسم زاده ، قاسم ، حقوق اساسی ، تهران ، دانشگاه تهران ۱۳۶۱ .ص ۷۵٫ ↑
-
- Juan Linz ↑
-
- همان، ص ۸۰٫ ↑
-
- لنگرودی ، محمدجعفر ، ترمینولوژی حقوق ، تهران ، گنج دانش، ۱۳۶۳ . ص ۸۶٫ ↑
-
- همان، ۸۹٫ ↑
-
- همان، ص ۹۰٫ ↑
-
- همان، ص ۹۰٫ ↑
-
- عمید زنجانی ، عباسعلی ، فقه سیاسی ، تهران ، امیرکبیر ، ۱۳۶۸ ، ج ۱، ص ۱۲۵٫ ↑
-
- همان، ص ۱۲۶٫ ↑
-
- همان، ص ۱۲۷٫ ↑
-
- همان، ص ۱۳۰٫ ↑
-
- همان، ص ۱۳۲٫ ↑
-
- همان، ص ۱۴۱٫ ↑
-
- همان، ص ۱۴۲٫ ↑
-
- همان، ص ۱۴۹٫ ↑
-
- همان، ص ۱۵۲٫ ↑
-
- همان، ص ۱۶۰٫ ↑
-
- همان، ص ۱۶۱٫ ↑
-
- همان، ص ۱۶۲٫ ↑
-
- همان، ص ۱۶۵٫ ↑
-
- همان، ص ۱۶۵٫ ↑
-
- قاضی شریعت پناهی ، ابوالفضل ، حقوق اساسی و نهادهای سیاسی ، تهران ،دانشگاه تهران ، ۱۳۶۸، ج ۱٫ ص ۱۰۱٫ ↑
-
- منتسکیو، روح القوانین ترجمه علی اکبر مهتدی. تهران. امیر ; نشرکبیر، چاپ نهم، ۱۳۷۰، ص ۵۴٫ ↑
-
- همان، ص ۵۶٫ ↑
-
- Jean bodin ↑
-
- Olivier Cromwell ↑
-
- John Locke ↑
-
- Montesquieu ↑
-
- منتسکیو(۱۳۶۲)،روح القوانین،ترجمه علی اکبر مهتدی،تهران:انتشارات امیرکبیر، ص ۱۰۳۶٫ ↑
-
- همان، ص ۱۰۳۷٫ ↑
-
- همان، ص۷۶٫ ↑
-
- Jean-Jacques Rousseau ↑
-
- ابدالی، مهرزاد، «تحلیل مفاهیم اعتبار حقوقی و هنجار حقوقی»، پژوهشهای حقوق تطبیقی، دوره ۱۴، ش.۲، ۱۳۸۹، ص.۱٫ ↑
-
- همان، ص۲٫ ↑
-
- همان، ص۳٫ ↑
-
- همان، صص۷-۲٫ ↑
-
- پونتورو، ماری – کلر، «سه تفسیر از جهانی شدن حقوق – نگرش انتقادی بر جهش های حقوق عمومی»، تحقیقات حقوقی، ش. ۴۷، ۱۳۸۷، ص۳۰۳٫ ↑
-
- همان، ص۳۰۵٫ ↑
-
- همان، ص۳۰۵٫ ↑
-
- همان، ص۳۰۷٫ ↑
-
- منابع این قسمت: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی. (با تکیه بر قانون اساسی). ↑
-
- همان منبع. ↑
-
- همان منبع. ↑
-
- همان منبع. ↑
-
- همان منبع. ↑
-
- احمدی، فرج الله، قزوینی، یاسر (۱۳۸۹)، فرایند تدوین قانون اساسی عراق، فصلنامه سیاست، مجله دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، دوره ۴۰، شماره ۲، تابستان ۱۳۸۹، صص ۱۹-۳۷٫ ↑
-
- همان، ص ۲۰٫ ↑
-
- همان، ص۲۲٫ ↑
-
- منابع این قسمت بر اساس منبع شماره ۱ و ماده ۴۸ تا ۶۳ قانون اساسی کشور عراق(جمهوری عراق) میباشد. ↑
-
- همان، صص۲۲-۲۵٫ ↑
-
- العلوی، حسن (۱۳۷۶)، شیعه و حکومت عراق، ترجمه ی محمد نبی ابراهیمی، تهران: انتشارات سوره مهر. صص ۳۰-۲۵٫ ↑
-
-
- با توجه به اینکه تدوین و تصویب قانون اساسی تونس اخیراً (کمتر از چند ماه قبل از نگارش این پایان نامه)صورت پذیرفته است در مباحث مربوط به پارلمان کشور تونس عمدتاً منابع و مقالات فارسی جامعی وجود ندارد و بنابرین سعی شده از ترجمه منابع خارجی و بالاخص منابع عربی و تفاسیر نظریه پردازان و سیاسیون این کشورها استفاده گردد. بنابرین منابع این قسمت وب سایت عربی مجلس موسسان کشور تونس و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ایران میباشد. ↑
-
-
- همان منبع. ↑
-
- همان منبع. ↑
-
- همان منبع. ↑
-
- همان منبع. ↑
-
- ماهنامه سیاسیـتحلیلی بیداری اسلامی (آبان ۱۳۹۲)، تونس و اولین گام دموکراسی اسلامگرایان، سال دوم، شماره ششم. ↑
-
- Ghribi Asam (9 January 2014), The Problem with Tunisia’s New Constitution: http://transitions.foreignpolicy.com/posts/2014/01/09/the_problem_with_tunisias_new_constitution. ↑
-
- Economist (18 January 2014), Tunisia’s constitution: It still sometimes feels like spring. ↑
-
- . سید رضی عمادی؛ دانشجوی دکترای روابط بینالملل. ↑
-
- ماهنامه سیاسیـتحلیلی بیداری اسلامی (آبان ۱۳۹۲)، تونس و اولین گام دموکراسی اسلامگرایان، سال دوم، شماره ششم. ↑
-
- مقاله قانون اساسی ایران و قرائت های مختلف از جمهوری اسلامی در آن، محمد جواد جاوید-عصمت شاهمرادی، مجموعه مقالات همایش ملی قوه مجریه در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران، معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات نهاد ریاست جمهوری، ۱۳۹۲٫ ↑
-
- فلاحزاده، علیمحمد و همکاران، تفکیک تقنین و اجراء – تحلیل مرزهای صلاحیت تقنینی در روابط قوای مقننه و مجریه، تهران، مرکز تحقیقات شورای نگهبان، ۱۳۹۱٫ ↑
-
- همان منبع. ↑
-
- ژان ژاک روسو، قرارداد اجتماعی، ترجمه غلامحسین زیرک زاده، (تهران: ادیب، هفتم، ۱۳۶۸) مقدمه مترجم، ص۱۶٫ ↑
-
- همان، ص ۱۸٫ ↑
-
- منتسکیو(۱۳۶۲)،روح القوانین،ترجمه علی اکبر مهتدی،تهران:انتشارات امیرکبیر، ص ۴۵۰٫ ↑
-
- ژان ژاک روسو، قرارداد اجتماعی، ترجمه غلامحسین زیرک زاده، (تهران: ادیب، هفتم، ۱۳۶۸) مقدمه مترجم، ص۱۶٫ ↑
-
- ویژه، محمد رضا، « بازخوانی اصل تفکیک قوا در آرای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری»، مجله حقوقی دادگستری، ش.۶۷، ۱۳۸۸، ص۴۰٫ ↑
-
- همان، ص ۱۰٫ ↑
-
- فلاحزاده، علیمحمد و همکاران، تفکیک تقنین و اجراء – تحلیل مرزهای صلاحیت تقنینی در روابط قوای مقننه و مجریه، تهران، مرکز تحقیقات شورای نگهبان، ۱۳۹۱٫ ↑
-
- همان منبع. ↑
-
- شیخ الااسلامی، محمد رضا، مصونیت پارلمانی در ایران و مقایسه تطبیقی با کشورهای منتخب، تهران، نشر مرقع، ۱۳۸۸، ج اول، ص ۱۲۱٫ ↑
-
- منبع این قسمت تا آخر پاراگراف: مقاله دکتر ابراهیم امینی، روزنامه شرق، ۲۷ بهمن ماه ۱۳۸۷٫ ↑
-
- اصل ۱۴۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران. ↑
-
- اصل ۶۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران. ↑
-
- مقاله حدود استقلال قوه مجریه در برابر قوه مقننه در قوانین اساسی ایران و مالزی، هدی غفاری، مجموعه مقالات همایش ملی قوه مجریه در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران، معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات نهاد ریاست جمهوری، ۱۳۹۲ ↑
-
- اصل ۸۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران. ↑
-
- اورعی، سید جواد ( ۱۳۸۵ )، مبانی و مستندات قانون اساسی به روایت قانونگذار، چاپ اول ، تهران: دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری. ↑
-
- دراسات حول الدستور العراقی ( ۲۰۰۸ )، بغداد: مؤسسه افاق للدراسات و الابحاث العراقیه.الدستور العراقی الدائم. ↑
-
- هادی الأسدی ( ۲۰۰۷ )، محمد الشیخ، ابحاث حول الفدرالیه، بغداد: مؤسسه افاق للدراسات والابحا تونس و العراقیه. ↑