بازارگرایی بر عملکرد بازرگانی تاثیر مثبت دارد.
حقیقت منفرد و شعبان
۱۳۹۱
هوش تجاریبررسی اثر ابعاد محتوایی سازمان بر اثربخشی هوش تجاری با توجه به نقش مدیریت دانشنتایج حاصل از ﭘﮊوهش بیانگر رابطه مثبت و معنادار بین ابعاد محتوایی سازمان و اثربخشی هوش تجاری بوده و همچنین نشان دهنده آن است که مدیریت دانش به عنوان یک متغیر تعدیل گر ارتباط بین ابعاد محتوایی و اثربخشی هوش تجاری را تقویت میکند.
چانگ و شیانگانگ
۲۰۱۳
تکنولوﮊی اطلاعات و عملکرد
رابطه فناوری اطلاعات
با عملکرد و ارزش در آینده
نتایج حاکی از آن است که فناوری اطلاعات رابطه مثبت و معناداری با سطوح و ساختار عملکرد دارد و فناوری اطلاعات قابلیت افزایش فزصت ها و معرفی محصولات و خدمات را دارا میباشد.
کمپر و راش و بازر
۲۰۱۳
هوش تجاری و مدیریت عملکردفصل اول هوش تجاری و مدیریت عملکردهوش تجاری و مدیریت عملکرد هم پوشانی دارند.
جدول ۲-۷) خلاصه پژوهش های انجام شده در رابطه با عملکرد بانکها و معرفی شاخص های عملیاتی (صالحی , نیکوکار,محمدی و تقی نتاج؛۱۳۹۰)
منبع
شاخص مورد استفاده
Sigbjørn & Finn & Lennart & Matti
(۲۰۰۲)
ورودی ها: مدت زمان نگهداری سپرده ها – تقاضای کلی سپرده ها- سرمایه- پرسنل
خروجی ها: میزان سرمایه گذاری – وام مسکن – وامهای صنایع و تجاری- وام های دیگر
Rolf Färe, Daniel Primont (2002)
میزان و اندازه گیری ساعت های کاری پرسنل- هزینه ها- نصب و راه اندازی واحدها- تعداد ترمینال ها- مساحت شعبه
خروجی ها: تعداد حسابهای پس انداز- تعداد حسابهای جاری- تعداد حساب های پرسنلی
Ferrier & Knox (1990)
ورودی ها: – تعداد کارمند- هزینه های شغلی و تجهیزاتی- هزینه های مواد اولیه (منابع).
خروجی ها: تعداد سپرد ه های درخواستی (حسابهای بلندمدت) – تعداد سپرده های کوتاه مدت درخواستی- تعداد وام های مسکن- تعداد وامهای مربوط به اقساط- تعداد وامهای تجاری
Oral & Yolalan (1990).
الف( از بعد میزان سوددهی)- ورودی ها:- هزینه های پرسنلی- هزینه اداری-استهلاک- هزینه سپرده ها- مجموعه- هزینه های اداری و استهلاک
خروجی ها: سود به دست آمده از وام- درآمد غیر از سود وام- جمع دو مورد قبلی
ب(از بعد رضایت سرویس): تعداد پرسنل- تعداد شبکه های کامپیوتری متصل- تعداد حساب پس انداز- تعداد کل حسابها
خروجی ها: زمان کل سرویس- زمان انجام اعتبارات- زمان دریافت سپرده- زمان سپرده های ارزی
Sherman & Ladino (1995)
ورودی ها: خدمات مشتری- خدمات فروش- پرسنل تمام وقت –هزینه ها (به غیر از پرسنل و اجاره) – فضای چهار -طرف (پا گرد) شعبه
خروجی ها:- سپرده وصولات و چک پولها- چک های بانکی، چک مسافرتی، سندهای قرضه فروخته شده، فک- رهن و کوپن ها- مانده سپرده های شعب- وامها- حسابهای جدید – مدت دار – پس انداز دفترچه های سپرده
Avkiran (1995)
ورودیها: تعداد کارکنان معادل تمام وقت- رفتار کارکنان- متوسط درآمد خانوار- تعداد صنایع کوچک- حضور رقبا
خروجی ها: تعداد کل حسابهای سپرده جدید- تعداد کل حسابهای وامی جدید- تعدادکل ارجاعات جدید- مراکز سرمایه گذاری- درآمد حق الزحمه
Saha & Ravisankar (2000)
ورودیها:هزینه بهره- هزینه منقول- هزینه های غیر منقول- داراییهای ثابت
خروجی ها: حساب سپرده ها- اعتبارات (وامها)- سرمایه گذاریها- درآمد بدون بهره- سود ناخالص- درآمد کل
Fukuyama & Weber (2002)
ورودیها: تعداد کارکنان، سرمایه، سپرده ها
خروجی ها: وامهای اعطایی، سایرسرمایه گذاری ها
Hasan & Sirén (2003)
ورودیها: تعداد کارکنان، داراییهای ثابت، منافع قابلاستفاده برای وام دهی
خروجی ها: وامهای کوتاه مدت، وام های بلند مدت، سایر دارایی های مولد،
مومنی (۱۳۸۵ )
مدل ۱: ورودی ها: تعداد کارکنان، سرمایه فیزیکی سپرده ها
خروجی ها: وام های تجاری، وام به اشخاص، سرمایه گذاری در اوراق بهادار، وام های معوق
مدل ۲: تعداد کارکنان، سرمایه فیزیکی سپرده ها
خروجی ها: وام های تجاری، وام به اشخاص، سرمایه گذاری در اوراق بهادار، وام های معوق، کارمزدهای دریافتی، سپرده های دیداری
مدل ۳: ورودی ها: هزینه های بهره ای، هزینه های غیر بهره ای
خروجی ها: درآمد های بهره ای، درآمدهای غیر بهره ای
فصل سوم :
روش اجرای تحقیق
۳-۱) مقدمه
هدف تمام علوم، شناخت و درک دنیای پیرامون ما است.به منظور آگاهی از مسایل و مشکلات دنیای اجتماعی، روش های علمی، تغییرات قابل ملاحظه ای پیدا کردهاند.این روندها و حرکت ها سبب شده است که برای بررسی رشتههای مختلف بشری، از روش علمی استفاده شود.از جمله ویژگی های مطالعه علمی که هدفش حقیقت یابی است استفاده از یک روش تحقیق مناسب میباشد و انتخاب روش تحقیق مناسب به هدفها، ماهیت وموضوع مورد تحقیق و امکانات اجرایی بستگی دارد و هدف از تحقیق دسترسی دقیق و آسان به پاسخ پرسش های تحقیق است.در طی فرایند تحقیق با به کارگیری ابزارهای جمع آوری، داده ها به طور عینی و معتبر، مشاهده، بررسی و استخراج میشوند و سپس با بهره گرفتن از فنون تجزیه و تحلیل توصیفی و استنباطی به طور کمی و غیر کمی سعی می شود که ادعاها و حدس های علمی اوّلیه (فرضیهها) آزمون شده و در نهایت فرضیهها رد یا پذیرفته شوند و نتیجه گیری نهایی صورت پذیرد (خاکی;۱۳۸۸) در این فصل به روش تحقیق، روش نمونه گیری، پایایی و روایی ابزار وروش های تجزیه وتحلیل داده ها پرداخته خواهد شد.
۳-۲) فرایند اجرای تحقیق
در این تحقیق ابتدا با بررسی ادبیات تحقیق و بر اساس مسئله بیان شده، متغیرهای اصلی تحقیق شناسایی شدند و فرضیهها بر اساس چهارچوب نظری و مدل تحقیق شکل گرفتند سپس داده های مورد نیاز برای سنجش و اندازه گیری متغیرهای فوق به وسیله پرسشنامه و به صورت میدانی از شعب بانک ها و مؤسسات مالی استان گیلان جمع آوری شدند و برای تجزیه و تحلیل از نرم افزارSPSS20 استفاده گردید.در ادامه با محاسبه ی مشخصه های توصیفی متغیرها و جداول مربوطه، توزیع صفت ها بررسی گردید و در نهایت آزمون فرضیهها انجام گرفت.
۳-۳) روش تحقیق
تحقیقات در علوم رفتاری با توجه به دو معیار هدف تحقیق و نحوه ی گردآوری داده ها تقسیم بندی میشوند.در این راستا تحقیق حاضر از لحاظ نوع، تحقیقات کاربردی بوده و از لحاظ روش اجرا، از نوع توصیفی میباشد.از نظر روش شناسی این تحقیق از نوع تحقیقات همبستگی است.
-
- Hamer & Champy ↑
-
- Banker ↑
-
- Gartner ↑
-
- Data integration ↑
-
- Analytical capabilities ↑
-
- Information content quality ↑
-
- Information access quality ↑
-
- Use of information in business processes ↑
-
- Analytical decision-making culture ↑