درادامه به این مباحث می پردازیم:
- خودآگاهی و خودتنظیمی پیروان
ارزش ها، هویت و عواطف خود را می شناسند و رفتارشان را تنظیم می کنندو به اهدافی توفیق مییابند که مدنظر و موافق با اهداف رهبران ایشان است. از این رو انتظار می رود که پیروان عقاید و باورهای مورد حمایت رهبررا درونی کنند. این نظریه مطرح میکند که خود واقعی و ممکن پیروان در این صورت رشد و بهبود مییابد (آوولیو و گاردنر، ۲۰۰۵).
- بافت سازمانی
ازآن جایی که تمام تعاملات رهبری در بافتی پویا و نوظهور رخ میدهد[۱۰۴]، مهم است که پژوهشگران بافت را در پیشبینی های اثربخشی و توسعه رهبری، در نظر بگیرند (آوولیو، ۲۰۰۵؛ دی[۱۰۵]، ۲۰۰۰؛ هاوس و آدیتا[۱۰۶]؛ ۱۹۹۷؛ لاندن[۱۰۷]، ۲۰۰۲؛ به نقل از آوولیو و گاردنر،۲۰۰۵). با در نظر گرفتن بافت سازمانی به عنوان نقش تعدیل گر در ارتباط عملکرد و رهبری اصیل (گاردنر و همکاران، ۲۰۰۵؛ لوتانز و آوولیو، ۲۰۰۳؛ به نقل از آوولیو و گاردنر، ۲۰۰۵)، این فرصت فراهم می شود تا رهبری اصیل دربافت پایدار و منسجم شود (بافت از دیدگاه آوولیو و گاردنر (محیط و شرایط) متنوع است که حاصل ناآرامی، عدم اطمینان و چالش میباشد).
این شرایط میتواند رهبری اصیل خلق کند.
بافت چهار مؤلفه دارد: عدم اطمینان، فراگیری، اخلاق و پایه های مثبت. (به این معنا که در محیط اصیل، جو/ فرهنگی فراگیر در شرایطی بدون اطمینان وجود دارد که بر اصول اخلاقی و مثبت پایه گذاری می شود) (آوولیو و گاردنر، ۲۰۰۵). این شرایط مستقیما به خودآگاهی رهبر و زیردستان او بر میگردد.
برای رهبری اصیل و ایجاد اصالت، نیازمند محیطی هستیم که درآن دستیابی به اطلاعات، منابع و حمایت و فرصت برابر یادگیری برای همه فراهم باشد و رهبران و کارکنان را توانمندو توانا سازد تا کارهای خود را با اثربخشی بیشتری انجام دهند. برای این منظور، رهبراصیل باید جو سازمانی کاملی را بهبود و ارتقاء دهد که خود و زیردستان اوپیوسته رشد و تعالی یابند(گاردنر و همکاران، ۲۰۰۵؛ لوتانز و آوولیو، ۲۰۰۳؛ به نقل از آوولیووگاردنر، ۲۰۰۵). این بعد نیز به نوبه خود قطعا متأثر از بافت محیطی دیگری نسبت به آن است که برای ظهور بحث رهبراصیل وتوسعه رهبری اصیل قضیهای مقدم و اساسی فرض می شود (منظور شرایط جامعه و دنیا است که حاکم بر سازمان ها و انسان ها میباشد).
- هدف نظریه رهبری اصیل: عملکردی پایدار و تمام عیار و فراتر از انتظارات
هدف نظریه رهبری اصیل دستیابی به عملکرد پایدار و تمام عیار وفراتراز انتظارات[۱۰۸] و رشد عملکرد پایدار است. تعاریف مختلفی از عملکرد پایدار و تمام عیار در حوزه رهبری اصیل شده است (به طور مثال واتسون، ۲۰۰۳؛ بیر،۲۰۰۱؛ وابرتس و داولینگ، ۲۰۰۲؛ به نقل از آوولیو و گاردنر، ۲۰۰۵). اما تعریف آوولیو و گاردنر (۲۰۰۵) جدیدترین و در برگیرنده تمام تعاریف است. بنا بر تعریف این دو محقق، عملکرد پایدار و تمام عیار شامل دانش ضمنی[۱۰۹] و منابع غیرمحسوس غیرمالی[۱۱۰] است. این
-
- .Yan liu ↑
-
- . Herbert ↑
-
- . Authentic leadership ↑
-
- . Psychological capital ↑
-
- . Keristin ↑
-
- . Kahn ↑
-
- . Schaufeli, &Bakker ↑
-
- . Philips ↑
-
- . Kuhel ↑
-
- . Hulku ↑
-
- . Avolio & Lutthans & Walumbowa ↑
-
- . Wefald ↑
-
- . Coggins ↑
-
- . Schlaerth ↑
-
- . Ranry poon ↑
-
- . Reynols ↑
-
- . Carrol abdullah ↑
-
- . Luke ↑
-
- . Hasting ↑
-
- . Path analysis ↑
-
- . Markos ↑
-
- . Schaufeli ↑
-
- . Avolio, Gardner & Walumbwa ↑
-
- . Gibbons ↑
-
- . Balain and Sparrow ↑
-
- .Truss & et al ↑
-
- .Hewitt ↑
-
- . Bakker & Albrecht & Leiter ↑
-
- .Inceoglu and Warr ↑
-
- . Frank ↑
-
- . Robbinson ↑
-
- . Agut ↑
-
- . Etikson ↑
-
- . Mauno & Kinnunen ↑
-
- . Organizationl Commitment ↑
-
- . Organizationl Citize ↑
-
- . Raffety ↑
-
- . Saks ↑
-
- .May ↑
-
- . Kanungo ↑
-
- .CIPD ↑
-
- . Perrins ↑
-
- . Penna ↑
-
- . Vance ↑
-
- . Ruokolainien ↑
-
- . Kuhel ↑
-
- . Sirota ↑
-
- . Sonnentag ↑
-
- . Axelrod ↑
-
- . Terry ↑
-
- . Fidler ↑
-
- . Stagdill ↑
-
- . Schermerhom,hunt and oborn ↑
-
- . Sertean ↑
-
- .Hoy & Miskle ↑
-
- . Trait Theory ↑
-
- . Estagdble & House ↑
-
- . Behavioral Theories ↑
-
- . Iowa ↑
-
- . Ohio ↑
-
- . McGregor ↑
-
- . Situational Theory ↑
-
- . Fidler8 ↑
-
- . Path-Goal Theory ↑
-
- . Evanz ↑
-
- . House & Mitchell ↑
-
- . Green Life ↑
-
- . Burns & Bass ↑
-
- . Bass & Sosik ↑
-
- . Ingram ↑
-
- . To thine own self be true ↑
-
- . Self actualizing ↑
-
- . Authentic Leadership development ↑
-
- . Seeman ↑
-
- . Brumbaugh ↑
-
- . Henderson and Hoy ↑
-
- . Walumbowa ↑
-
- . Rast ↑
-
- . Yukl ↑
-
- . Gallup ↑
-
- . Toor & Ofori ↑
-
- . Yammarino and et al ↑
-
- . Self-trascendent values ↑
-
- . Positive other- directed emotions ↑
-
- . Positive psychological capital ↑
-
- . Seligman ↑
-
- . Csikszentmihalyi ↑
-
- . Snyder and Lopez ↑
-
- . Positive moral perspective ↑
-
- . Ethical / moral ↑
-
- . Leader self-a wareness ↑
-
- . To be cognizant of their existence ↑
-
- . Emerging process ↑
-
- . Values ↑
-
- . Cognitions regarding identity ↑
-
- . Emotions ↑