یافته های جدول بالا نشان داد افراد که تحصیلات مادر آن ها فوق لیسانس و بالاتر بود با ۱٫۴درصد کمترین افراد گروه نمونه راتشکیل دادهاند و افراد که تحصیلات مادر آن ها زیر دیپلم بود با۴۴٫۸ درصد بیشترین افراد گروه نمونه را تشکیل دادهاند.
۴-۲-۳٫ بررسی وضعیت اقتصادی خانواده افراد نمونه:
جدول ۴-۳:بررسی افراد گروه نمونه بر اساس اقتصاد خانواده:
یافته های جدول بالا نشان داد افراد که دارای وضعیت اقتصادی بسیار خوب هستند با۱۱٫۱۶درصد کمترین افراد گروه نمونه راتشکیل دادهاند و افراد که دارای وضعیت اقتصادی متوسط بودند با ۳۳٫۳۳درصد بیشترین افراد گروه نمونه را تشکیل دادهاند.
نمودار۴-۳:نمودار دایره ای بررسی افراد نمونه بر اساس اقتصادی خانواده :
جدول ۴-۴:آمار توصیفی متغیرهای پژوهش
جدول ۴-۵:بررسی وضعیت نرمال بودن
با توجه به سطح معنی داری متغیرهای پژوهش در جدول بالا مشخص گردید که چون سطح معنی داری آزمون از ۰٫۰۵ بزرگتر بود در نتیجه فرض نرمال بودن داده ها تأیید شد .
ب)بررسی فرضیه های پژوهش:
فرضیه اصلی پژوهش:
بین سبک شناختی نوگریز یا پذیرنده ونوگرا یا پژوهنده با تأخیر رضامندی و اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهرستان آبدانان در سال ۹۳-۹۲ رابطه ای وجود دارد.
جدول ۴-۶ : جدول مقایسه ای بین سبک شناختی نوگریز یا پذیرنده ونوگرا یا پژوهنده با تأخیر رضامندی و اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان
سطح معنا داری
(p)
ضریب همبستگی
انحراف استاندارد
میانگین
حجم نمونه
آمارهها
متغیر ها
۰۰۱/۰
.۸۳۷**
۹٫۳۶۴۹۷
۳٫۴۷۲۲
۲۷۰
سبک شناختی نوگریز یا پذیرنده ونوگرا یا پژوهنده
۹٫۵۰۶۳۰
۳٫۶۹۴۴
۲۷۰
تأخیر رضامندی و اهمال کاری تحصیلی
با توجه به جدول بالا مشخص گردید چون سطح معنی داری آزمون یعنی مقدار (p=0) از مقدار الفای آزمون یعنی مقدار ۰٫۰۵ کوچکتر میباشد بنابرین فرضیه پژوهش تأیید گردید. در نتیجه بین سبک شناختی نوگریز یا پذیرنده ونوگرا یا پژوهنده با تأخیر رضامندی و اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهرستان آبدانان در سال ۹۳-۹۲ رابطه وجود داشت و همچنین با توجه به اینکه مقدار ضریب همبستگی بین این دو متغیر مقدار .۸۳۷ میباشد ،می توان نتیجه گرفت این ارتباط معنی دار مثبت شد بعبارت دیگر همزمان با افزایش سبک شناختی نوگریز یا پذیرنده ونوگرا یا پژوهنده،تأخیر رضامندی و اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان نیز افزایش یافت و برعکس.
فرضیه جزئی اول :
بین سبک شناختی نوگریز یا پذیرنده با تأخیر رضا مندی تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهرستان آبدانان رابطه وجود داشت.
جدول۴-۷: جدول مقایسه ای بین سبک شناختی نوگریز و یا پذیرنده با تأخیر رضا مندی تحصیلی در دانش آموزان
سطح معنا داری
(p)
ضریب همبستگی
انحراف استاندارد
میانگین
حجم نمونه
متغیر ها آمارهها
۰۰۱/۰
.۷۸۳**
۰٫۱۶۹۱۲
۳٫۰۰۰۰
۲۷۰
سبک شناختی نوگریز و یا پذیرنده
۰٫۲۹۵۲۷
۳٫۴۷۲۲
۲۷۰
تأخیر رضا مندی تحصیلی
با توجه به جدول بالا مشخص گردید چون سطح معنی داری آزمون یعنی مقدار (p=0.001) از مقدار الفای آزمون یعنی مقدار ۰٫۰۵ کوچکتر بود بنابرین فرضیه پژوهش تأیید گردید.در نتیجه بین سبک شناختی نوگریز و یا پذیرنده با تأخیر رضا مندی تحصیلی در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهرستان آبدانان در سال ۹۳-۹۲ رابطه ای وجود داشت،همچنین با توجه به اینکه مقدار ضریب همبستگی بین این دو متغیر مقدار .۷۸۳* بود ، می توان نتیجه گرفت این ارتباط معنی دار مثبت بود بعبارت دیگر همزمان با افزایش سبک شناختی نوگریز و یا پذیرنده، تأخیر رضا مندی تحصیلی در دانش آموزان نیز افزایش یافت و برعکس.
فرضیه جزئی دوم:
بین سبک شناختی نوگریز یا پذیرنده با اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهرستان آبدانان رابطه وجود دارد.
جدول۴-۸:جدول مقایسه ای بین سبک شناختی نوگریز یا پذیرنده با اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان
سطح معنا داری
(p)
ضریب همبستگی
انحراف استاندارد
میانگین
حجم نمونه
متغیر ها آمارهها
۰۱۲/۰
.۱۵۹*
۹٫۳۶۴۹۷
۳٫۶۱۶۷
۲۷۰
سبک شناختی نوگریز یا پذیرنده
۲٫۵۱۲۹۴
۳٫۴۷۲۲
۲۷۰
اهمال کاری تحصیلی
Related Articles
دانلود منابع پایان نامه ها |
قسمت 22
فهرست مطالب تفصیلی چکیده: ۱ مقدمه: ۲ الف) بیان مسأله: ۲ ب) اهداف مشخص تحقیق ۳ ج) اهمیت و ضرورت انجام تحقیق: ۳ د) سؤالات تحقیق: ۳ ه) فرضیه های تحقیق: ۳ و) مرور ادبیات و سوابق مربوطه: ۳ ظ) روش تحقیق: ۴ ح) […]
پایان نامه ها و مقالات تحقیقاتی –
قسمت 3
امروزه تحقیقات روانشناختی نشان داده است که تفاوتهای افراد در یادگیری به عوامل دیگری نظیر ویژگیهای شخصیتی، دشواری تکلیفها و تفاوت سبکها نیز بستگی دارد و سبک یادگیری عاملی به غیر از هوش یا صفت شخصیتی است اما از تعامل آن ها در امر یادگیری شکل میگیرد. در واقع سبکهاییادگیری روش ثابت یادگیرنده برای […]
پایان نامه ها و مقالات تحقیقاتی –
مبحث سوم- حمایت از حقوق استخدامی در قوانین
یکی از نکات مثبت در حمایت از حقوق استخدامی بعد از خدمت، افزایش حقوق تقاعدی است که در ماده یک صد و چهل و چهارم قانون کار به آن تصریح شده است. در این ماده گفته شده است که حقوق تقاعد متقاعدین و حقوق بازماندگان متقاعدین متوفی، متناسب با افزودی معاش به صورت عمومی […]