۳۵
۸۴/۲۴۵
با توجه به جدول بالا، از بین متغیرهای پژوهش، مولفههای وفاداری نگرشی به برند با سطح معناداری ۰۵/۰sig=، تداعی برند با سطح معناداری ۰۲۸/۰sig=، تجربه برند با سطح معناداری ۰۰۱/۰sig=، اعتماد به برند با سطح معناداری ۰۰۷/۰sig=، نوآوری برند با سطح معناداری ۰۰۱/۰sig=، حضور برند با سطح معناداری ۰۴۹/۰sig=، مزیت برند با سطح معناداری ۰۲۱/۰sig= و تبلیغات توصیهای با سطح معناداری ۰۲۰/۰ sig=با اطمینان ۹۵% میتوان ادعا کرد که بین مصرفکنندگان محصولات کاله به تفکیک سطوح مختلف تحصیلات تفاوت معناداری از نظر این مولفهها وجود دارد، یعنی فرض صفر رد میشود. مصرفکنندگان با مدرک فوق دیپلم (با میانگین ۷۹/۲۳۴) بیشترین وفاداری را نسبت به برند ابراز میکنند و بعد از آنها به ترتیب افرادی با مدرک دیپلم (با میانگین ۷۸/۲۱۳)، زیر دیپلم (با میانگین ۵۳/۲۰۰)، لیسانس (با میانگین ۴۱/۱۹۰) و فوق لیسانس و بالاتر (با میانگین ۶۴/۱۷۳) وفادارند. در بین نمونه مورد نظر افراد زیر دیپلم (با میانگین ۸۲/۲۳۵) مثبتترین ذهنیت نسبت به برند را دارند و بعد از این گروه به ترتیب افراد با مدرک فوق دیپلم (با میانگین ۱۲/۲۱۳)، دیپلم (با میانگین ۲۹/۲۰۱)، لیسانس (با میانگین ۰۶/۱۸۹) و فوق لیسانس و بالاتر (با میانگین ۳۶/۱۷۷) بیشترین تداعیها را در ذهن خود نسبت به برند ایجاد میکنند. مصرفکنندگانی با تحصیلات فوق دیپلم با میانگین ۸۸/۲۴۷ بیشترین تجربه نسبت به برند دارند و بعد از آنها به ترتیب افراد با مدارک تحصیلی زیر دیپلم (با میانگین ۷۱/۲۳۲)، دیپلم (با میانگین ۳۰/۲۰۶)، لیسانس (با میانگین ۹۱/۱۸۴) و فوق لیسانس و بالاتر (با میانگین ۱۶/۱۶۶) بیشترین تجربه را دارند. افرادی با مدرک تحصیلی فوق دیپلم (با میانگین ۱۹/۱۴۶) بیشتر از سایرین به برند اعتماد میکنند و افراد زیر دیپلم (با میانگین ۷۲/۲۲۰)، فوق لیسانس و بالاتر (با میانگین ۶۴/۲۱۰)، دیپلم (با میانگین ۸۶/۱۹۰) و در نهایت لیسانسهها (با میانگین ۴۸/۱۸۵) نیز به ترتیب نسبت به دیگران به برند اعتماد میکند. افرادی با مدرک تحصیلی فوق دیپلم (با میانگین ۹۱/۲۵۹) نسبت به سایرین به نوآوری برند بیشتر اعتقاد دارند و به ترتیب افرادی با مدرک دیپلم (با میانگین ۴۳/۲۰۲)، فوق لیسانس و بالاتر (با میانگین ۳۳/۲۰۱)، زیر دیپلم (با میانگین ۸۹/۱۹۳) و لیسانس (با میانگین ۷۳/۱۸۳) معتقدند برند نوآور است. مصرفکنندگانی با مدرک تحصیلی فوق دیپلم نسبت به سایرین حضور برند را بیشتر احساس کردند (با میانگین ۸۵/۲۳۷) و به ترتیب، بعد از آنها افراد فوق لیسانس و بالاتر (با میانگین ۶۱/۲۱۹)، لیسانس (با میانگین ۹۹/۱۹۴)، دیپلم (با میانگین ۱۳/۱۸۷) و دیپلمهها (با میانگین) متوجه حضور برند بودند. در بین نمونه مورد نظر با سطوح مختلف تحصیلات افرادی با مدرک فوق لیسانس و دکتری (با میانگین ۶۳/۲۳۲) نسبت به سایرین مزیت برند را بیشتر درک کردند و ادراک دیگران از مزیت برند به این قرار است، افراد با مدرک فوق دیپلم (با میانگین ۷۴/۲۱۳)، دیپلم (با میانگین ۴۵/۲۰۸)، لیسانس (با میانگین ۰۲/۱۸۷) و زیر دیپلم (با میانگین ۶۰/۱۷۷). افرادی با مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر (با میانگین ۸۴/۲۴۵) بیشتر از سایر گروهها به تبلیغ ویژگیهای برند میپردازند و بعد از آنها نیز افرادی با مدارک تحصیلی فوق دیپلم (با میانگین ۱۲/۲۱۲)، زیر دیپلم (با میانگین ۰۶/۲۱۲)، دیپلم (با میانگین ۳۶/۲۰۹) و لیسانس (با میانگین ۶۳/۱۸۲) قرار دارند. مصرفکنندگان شهر بابل به تفکیک سطوح مختلف تحصیلات از نظر متغیرهای کیفیت ادراک شده با سطح معناداری ۹۰۳/۰، وفاداری رفتاری به برند با سطح معناداری ۸۲۵/۰، آگاهی از برند با سطح معناداری ۱۸۶/۰، رضایت از برند با سطح معناداری ۱۴۱/۰، نگرش کلی به برند با سطح معناداری ۴۵/۰، پتانسیل گسترش برند با سطح معناداری ۲۲۵/۰ و ارزش برای پول با سطح معناداری ۲۷۳/۰ (به علت بالاتر بودن سطح معناداری از مقدار معیار ۰۵/۰) تفاوت معناداری وجود ندارد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۴-۲۲- تاثیر وضعیت تاهل بر هر کدام از متغیرهای تحقیق
:H0 بین مصرفکنندگان محصولات کاله در شهر بابل به تفکیک وضعیت تاهل از نظر تجربه برند، رضایت از برند، اعتماد به برند، مولفههای ارزش ویژه برند و مولفههای عملکرد برند تفاوت معناداری وجود ندارد.
:H1 بین مصرفکنندگان محصولات کاله در شهر بابل به تفکیک وضعیت تاهل از نظر تجربه برند، رضایت از برند، اعتماد به برند، مولفههای ارزش ویژه برند و مولفههای عملکرد برند تفاوت معناداری وجود دارد.
جدول ۴-۶-۵- نتایج حاصل از آزمون کروسکال – والیس برای متغیر وضعیت تاهل
متغیر
وضعیت تاهل
تعداد
میانگین رتبهها
سطح معناداری
کیفیت ادراک شده
مجرد
۱۹۵
۷۴/۲۰۴
۲۱۶/۰
متاهل و بدون فرزند
۱۰۳
۹۱/۱۸۳
متاهل و دارای فرزند
۱۰۲
۱۵/۲۰۹
وفاداری رفتاری
مجرد
۱۹۵
۲۵/۲۰۷
۵۱۰/۰
متاهل و بدون فرزند
۱۰۳