۳)کسب دانش از کارمندان
۴)کسب دانش وبه روز بودن
۱-۹-۲ )تسهیم دانش که یکی از ابعاد متغییرمستقل در این پژوهش محسوب می شود با بهره گرفتن از طیف ۵ گزینه ای لیکرت وازطریق مولفه های زیر مورد ارزیابی قرار می گیرد(سوالات ۵الی ۷):
۵)تسهیم دانش بین مقامات مافوق ومادون
۶)تسهیم دانش بین همکاران هم رده
۷)تسهیم دانش بین دوایر و واحدها
۱-۹-۳ )بکارگیری دانش که یکی از ابعاد متغییر مستقل در این پژوهش محسوب می شود با بهره گرفتن از طیف ۵ گزینه ای لیکرت وازطریق مولفه های زیرمورد ارزیابی قرار می گیرد(سوالات ۸الی۹):
۸)مدیریت دانش موثر در استفاده عملی
۹)بکارگیری دانش در استفاده عملی
۱-۹-۴) عملکرد که متغییر وابسته ما در این پژوهش محسوب می شود با بهره گرفتن از طیف ۵ گزینه ای لیکرت وازطریق مولفه های زیرمورد ارزیابی قرار می گیرد(سوالات ۱۰الی ۳۰):
۱۰)آموزشهای مرتبط با وظایف شغلی
۱۱)همکاری واحدهای سازمان در انجام وظایف
۱۲)آگاهی از نقاط قوت در انجام وظایف
۱۳)بازدهی برنامه سازمانی
۱۴)میزان انگیزه کاری
۱۵)درک اهداف سازمان
۱۶)ساختار اقتصادی کشور درانجام وظایف
۱۷)دانش ومهارت برای اتمام کار
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۱۸)توانمند دانستن خط مشی های پرسنلی سازمان
۱۹)حمایت همکاران بخش مختلف
۲۰)مطابقت وظایف با انتظارات
۲۱)درک اولویت بندی اهداف سازمان
۲۲)تضمین قوانین موجود برموفقیت شغلی
۲۳)آگاهی از نقاط ضعف در انجام وظایف
۲۴)سیاستهای سازمان در امورکارکنان
۲۵)تاثیر کمک سایر پرسنل سازمان
۲۶)آشنایی با وظایف
۲۷)پذیرفتن اهداف سازمان
۲۸)ارزیابی سطح دریافتی شغل
۲۹)آگاهی از کیفیت انجام کار
۳۰)پشتیبانی ساختار اجتماعی از وظایف
۱-۱۰) قلمرو تحقیق:
۱-۱۰-۱) قلمرو موضوعی:
قلمرو تحقیق به لحاظ موضوعی درباره مدیریت دانش و عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل می باشد.
۱-۱۰-۲) قلمرو مکانی:
این تحقیق در بانک های صادرات استان اردبیل انجام گرفته است.
۱-۱۰-۳) قلمرو زمانی:
به لحاظ عملیات اجرایی، این تحقیق از بهمن ماه ۱۳۹۱ به مدت شش ماه در شهریور ماه ۱۳۹۲ انجام خواهد شد.
فصل دوم:
مبانی نظری تحقیق
بخش اول:
مدیریت دانش
۲-۱-۱) مقدمه:
حرکت به سوی جامعههای مبتنی بر دانش مقوله اى است که امروزه در همه جا مورد بحث واقع می شود. ظهور و بروز فناوری اطلاعات و ارتباطات و نفوذ آن به تمامی ابعاد زندگی بشر، پارادایم های جدیدی را پیش روی همگان قرار داده و زندگی بشر را متحول ساخته است. سازمانها نیز از این امر مستثنی نبوده و در همین راستا دچار تغییرات و تحولات زیادی شده اند. سازمانها نیز در عصر تحولات روزافزون و شتابان، به منظور کسب مزیت رقابتی و جهت ادامه بقا و حیات و مقابله با شرایط متغیر محیطی، به استفاده از ابزارهای مدیریتی نوین، تکنیک ها و اصول نو رو آورده اند. مدیریت دانش به عنوان یکی از آخرین مباحث سازمانی مطرح شده در همین راستا به کمک سازمانها آمده است.
واژه مدیریت دانش در دنیای مدیریت موضوعات مختلفی را در بر می گیرد. علت ایجاد این نگرش به دلیل انتقال و حرکت سیستم های اقتصادی مبتنی بر صنعت به سوی جامعه های مبتنی بر دانش و توسعه اقتصاد دانش محور است. کسب دانش به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی مزیت رقابتی بنگاههای بزرگ و کوچک صنعتی و خدماتی شناخته می شود.
مباحث مطرح شده در این بخش عبارتند از: تعریف دانش، انواع دانش ، چرخه دانش ، مدیریت دانش ، اصول مدیریت دانش ، هدف های مدیریت دانش ، تئوری های مدیریت دانش ، استراتژی های مدیریت دانش ، موانع مدیریت دانش و غیره.
۲-۱-۲) تعریف دانش:
از زمان پیدایش کلی دانش تاکنون تعاریف گوناگونی برای این مفهوم ارائه شده که هر یک ابعادی از موضوع را نمایش می دهند. دامنه تعاریف ارائه شده در مورد دانش ، از کاربردی تا مفهومی و فلسفی و از نظر هدف ، از محدود تا گسترده را شامل می شود. برخی از تعاریف دانش به شرح زیرند: (زعفریان ،۱۳۸۷ ،ص ۲)
ارنست اندیونگ[۱]: آن چه افراد جهت انجام مشاغل خویش بدان نیاز دارند. (عالم تبریز، محمد رحیمی،۱۳۹۰، صص ۴۹-۴۸)