۵۵.۰۰
۱
.۶
کل
۱۴۸
۹۵.۵
گم شده
۷
۴.۵
کل
۱۵۵
۱۰۰.۰
یافته های این تحقیق نشان می دهد که بیشترین درصد پاسخگویی (۱۰.۳ درصد) در دامنه سنی ۴۰ سال ۱۶ نفر هستند و کمترین درصد پاسخگویان (۰.۶ درصد) در دامنه سنی ۵۵ تا ۵۱ سال هستند.
نمودار شماره: (۴-۸) نمودار هیستوگرام سن پاسخگویان مورد مطالعه
عملکرد یک مدیر از یک طرف میبایست توسط مقام مافوق که کمیت و کیفیت کار وی را میسنجد، مورد ارزیابی قرار گیرد و از این دیدگاه یک مدیر میانی ارائه دهنده خدماتی جهت مدیر عالی سازمان در راستای اهداف و مسئولیت های محوله میباشد، از طرفی مجموعه کارکنانی که با یک مدیر کار میکنند بهتر از هر فرد دیگری میتوانند کیفیت کار مدیر را از جنبههای مختلف منجمله چگونگی برخورد با کارکنان جهت انجام وظایف و خدمات محوله، مورد ارزیابی قرار دهند.
چه بسا مدیرانی که به لحاظ انجام مسئولیتها، مدیر لایق و شایستهای بنظر میرسند لیکن این که در چه شرایطی این مسئولیت ها را به انجام رساندهاند، چگونه همکاری کارکنان زیر مجموعه را در انجام این مسئولیت ها طلبیدهاند برای مدیران مافوق مشخص نمیباشد. بعبارتی ارائه کار خوب توسط یک مدیر با ملحوظ داشتن تمامی جنبه ها منجمله ایجاد رضایت شغلی در کارکنانی که او را یاری رسانده اند امر حائز اهمیتی می باشد.
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
عدم شناخت و احاطه مدیریتی مدیران در واحدهای آموزش و پرورش نسبت به کلیات سیستم های فن آوری اطلاعات، عدم امکان ارزیابی مناسب عملکرد مدیران آموزش و پرورش و عدم حصول اطمینان از همسویی پروژه ها با اهداف راهبردی سازمان برای مدیریت عاملی برای نیاز به سیستمی توانا برای مدیریت و ارزیابی موفق عملکرد را می طلبد. قدم اول ایجاد مدیریتی با رویکرد آینده گر با تعیین اهداف و معیار مقتضی می باشد در این خصوص نیاز به تدوین اهداف کوتاه مدت، میان مدت و راهبردی می باشد.
بعد از آن ارزیابی عملکرد نسب به میزان دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده مورد نیاز است. وضعیت جاری عملکرد سازمان با روند گذشته مقایسـه و وضعیت در قبال خواستگاه سازمان سنجیده و نقاط ضعف و قوت به منظور ترمیم عملکرد شناسایی می گردد.
۴-۱۰-۱- نتایج تجزیه و تحلیل اطلاعات فرضیه اول
رابطه مثبت ومعنی داری بین ویژگی شخصی مدیران با رضایت شغلی معلمان وجود دارد.
برای پاسخ به این فرضیه از آزمون مقایسه t test دو نمونه ای مستقل استفاده شد. یافتههای حاصل از ویژگی هایی شخصیتی مدیران با رضایت شغلی معلمان در جدول (۴-۶) نشان داده شده است. بر اساس نتایج بدست آمده در جدول (۴-۶) ارزش میانگین نمره ویژگی هایی شخصیتی مدیران با درجه آزمون ۱۴۳ و t برابر با ۴.۴۷۶ و sig آن با .۰۰۰ بدست آمد. بنابراین نتیجه گرفته میشود. با توجه به جدول بالا چون سطح معناداری بدست آمده کمتر از ۰۵/ است بنابراین رابطه معناداری بین ویژگی شخصی مدیران با رضایت شغلی معلمان در سطح ۵ درصد وجود دارد.
Independent Samples Test
Levene’s Test for Equality of Variances
t-test for Equality of Means
F
Sig.
T
Df