۰۱/۰
۶۶/۰
۴۴/۰
۴۷/۱۲۰
۰۱/۰
استرس اجتماعی
۲۱/۰-
۲۹/۰-
۳۳/۳-
۰۱/۰
اضطراب
۲۸۱/-
۳۹/۰-
۵۳/۴-
۰۱/۰
جدول فوق مشخصات ضرایب رگرسیونی را بین متغیرهای پیش بین (استرس و اضطراب) و متغیر ملاک احساس تعلق به مدرسه را نشان میدهد. در ابتدا مقدار ۴۷/۱۲۰=F، در سطح آلفای ۰۱/۰ معنیدار مشاهده شد. این بدان معنی است که مدل رگرسیونی حاضر برای تحلیل رابطه خطی مناسب است. ضریب همبستگی چندگانه ۶۶/۰ به دست آمد و ضریب تعیین ۴۴/۰ به دست آمد. و بیانگر این مطلب است که ۴۴ درصد از تغییرات متغیر احساس تعلق اجتماعی به وسیله دو متغیر استرس و اضطراب تبیین می شود. بدین ترتیب متغیر استرس با مقدار بتای ۲۹/۰-، در سطح آلفای ۰۱/۰ پیش بینی کننده معنیداری برای متغیر احساس تعلق به مدرسه محسوب می شود. به عبارت دیگر با یک واحد تغییر در انحراف استاندارد متغیر استرس، ۲۹/۰- در انحراف استاندارد متغیر احساس تعلق به مدرسه تغییر ایجاد می شود. متغیر اضطراب با مقدار بتای ۳۹/۰-، در سطح آلفای ۰۱/۰ پیش بینی کننده معنیداری برای متغیر احساس تعلق به مدرسه محسوب می شود. به عبارت دیگر با یک واحد تغییر در انحراف استاندارد متغیر اضطراب ، ۳۹/۰- در انحراف استاندارد متغیر احساس تعلق به مدرسه تغییر ایجاد می شود. به طور کلی نتایج تجزیه و تحلیل فرضیه اول پژوهش حاضر نشان داد که دو متغیر ملاک استرس و اضطراب پیش بینی کننده معنیداری برای متغیر ملاک احساس تعلق به مدرسه محسوب میشوند.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
فرضیه دوم: بین اضطراب و استرس اجتماعی با احساس تعلق در دانش آموزان پسر رابطه معنیداری وجود دارد.
جدول ۴-۴: ضرایب رگرسیونی متغیرهای پیش بین استرس و اضطراب در گروه پسران
متغیر
B
β
T
P
R
R2
F
P
ثابت معادله
۲۳/۴-
۱۱/۱۰-
۰۱/۰
۷۳/۰
۵۳/۰
۱۷۱
۰۱/۰
استرس اجتماعی
۲۰/۰-
۲۷/۰-