۴-۳-۲- بررسی رابطه بین خلاقیت مدیران آموزش و پرورش از حیث بعد “سیالی بودن” و انگیزه شغلی کارکنان
از دیگر فرضیات این پژوهش عبارت است از اینکه بین خلاقیت مدیران آموزش و پرورش از حیث بعد “سیالی بودن"و انگیزه شغلی کارکنان رابطه معناداری دارد. این فرضیه با آزمون پیرسون مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج جدول حاکی از این است که، بین خلاقیت مدیران آموزش و پرورش از حیث بعد “سیالی بودن"و انگیزه شغلی کارکنان با میزان (۰۰۱/۰=sig) و ۹۹ درصد اطمینان رابطه معناداری وجود دارد و فرض یک پژوهش تأیید می شود. شدت رابطه بین این دو متغیر (۴۰۱/۰r=) میباشد که شدت همبستگی نسبتا قوی این دو متغیر را نشان می دهد.
جدول ۴-۹ ضریب همبستگی بین خلاقیت مدیران از حیث بعد “سیالی بودن"و انگیزه شغلی کارکنان
انگیزه شغلی کارکنان | خلاقیت مدیران از حیث بعد “سیالی بودن” | ||
سطح معناداری (sig) | ضریب همبستگی ® | تعداد | |
۰۰۱/۰ | ۴۰۱/۰ | ۱۵۱ |
۴-۳-۳- بررسی رابطه بین خلاقیت مدیران آموزش و پرورش از حیث بعد “انعطاف” و انگیزه شغلی کارکنان
در رابطه با این فرضیه که بین خلاقیت مدیران آموزش و پرورش از حیث بعد “انعطاف” و انگیزه شغلی کارکنان رابطه معنا داری دارد، نتایج نشان میدهد که، بین خلاقیت مدیران آموزش و پرورش از حیث بعد “انعطاف” و انگیزه شغلی کارکنان با سطح معناداری (۰۰۴/۰ =sig) معنادار میباشد و فرض یک در این مورد با ۹۹ درصد اطمینان تایید می شود. شدت همبستگی این دو متغیر (۳۵۶/۰r=) میباشد.
جدول ۴-۱۰ ضریب همبستگی بین خلاقیت مدیران از حیث بعد “انعطاف"و انگیزه شغلی کارکنان
انگیزه شغلی کارکنان | خلاقیت مدیران از حیث بعد “انعطاف” | ||
سطح معناداری (sig) | ضریب همبستگی ® | تعداد | |
۰۰۴/۰ | ۳۵۶/۰ | ۱۵۱ |
۴-۳-۴- بررسی رابطه بین خلاقیت مدیران آموزش و پرورش از حیث بعد “ابتکار” و انگیزه شغلی کارکنان
از دیگر فرضیه های این پژوهش عبارت است از اینکه بین خلاقیت مدیران آموزش و پرورش از حیث بعد “ابتکار” و انگیزه شغلی کارکنان رابطه معنا داری دارد. جهت آزمون این فرضیه از آمارهی پیرسون استفاده شده است، چرا که متغیرهای مستقل و وابسته در سطح فاصلهای میباشند. نتیجه این آزمون در رابطه با این فرض در جدول شماره (۴-۱۳) قابل مشاهده است، بر این اساس، بین دو متغیر خلاقیت مدیران آموزش و پرورش از حیث بعد “ابتکار” و انگیزه شغلی کارکنان با سطح معناداری (۰۰۰/۰=sig) و ۹۹ درصد اطمینان رابطه معنادار و مثبتی وجود دارد. بنابراین فرض H0 در رابطه با این دو متغیر رد می شود و فرض H1 تایید می شود. به عبارتی بین متغیرهای مورد بررسی همبستگی مستقیمی وجود دارد، یعنی هرچه خلاقیت مدیران آموزش و پرورش از حیث بعد “ابتکار"بیشتر باشد، انگیزه شغلی کارکنان نیز بیشتر میباشد.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
جدول ۴-۱۱ ضریب همبستگی بین خلاقیت مدیران از حیث بعد “ابتکار” و انگیزه شغلی کارکنان