از به کار گیری روش های مرتبط و لازم آگاه باشند و بدانند که چه اطلاعاتی را بایستی به شاکیان بدهند.
شکایاتی را که تأثیر بارزی بر سازمان دارند گزارش کنند.
نتایج نشان داد اعتماد بر تبلیغات شفاهی تاثیر مثبتی دارد؛ اما معیار عمل به تعهدات کمترین امتیاز میانگین را داشته است؛ بنابراین شرکتهای بیمه پاسارگاد باید با افزایش عمل به قول ها و تعهدات خود به ارتقاء تبلیغات شفاهی کمک کنند. چراکه عمل به تعهدات به موقع می تواند سبب افزایش جذب و حفظ اعتماد مشتری شود. درنتیجه پیشنهادهای زیر ارائه می شود:
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
انعطاف پذیری در نحوه پرداخت حق بیمه و میزان سرمایه.
پرداخت وام از محل بیمه نامه برای هزینه های ازدواج و تحصیل.
۵-۵) محدودیت های تحقیق
هر محققی در مسیر جمع آوری اطلاعات و کسب نتایج مطلوب با مشکلاتی روبه رو می شود که لازم است آن ها را شناسایی کرده و درجهت رفع آن ها گام بردارد. انجام این تحقیق نیز با مشکلات متعددی مواجه بود که عمده آن ها عبارتند از:
نتایج به دست آمده از این تحقیق مربوط به یک دوره زمانی است که داده ها در آن جمع آوری شده اند، گذشت زمان ممکن است سبب تغییر نتایج گردد.
محدودیت زمانی جهت جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها.
همچنین عدم پذیرفته شدن رابطه بین کیفیت خدمات و تبلیغات شفاهی، ارزش ادراک شده و تبلیغات شفاهی، رضایت و تبلیغات شفاهی و همینطور وفاداری و تبلیغات شفاهی از دیگر محدودیت های تحقیق حاضر می باشد.
۵-۶) پیشنهادات برای تحقیقات آتی
پیشنهاد میگردد مطالعه مشابهی در سایر سازمان های کشور انجام گیرد تا قدرت تعمیمپذیری تحقیق افزایش یابد و نتایج آنها با یگدیگر مقایسه گردد.
پیشنهاد میگردد با بررسی بیشتر در رابطه با متغیرهای دیگری که بر تبلیغات شفاهی تاثیر می گذارند آنها را شناسایی کرده و در تحقیقات آتی مورد استفاده قرار گیرد. متغیرهایی مانند تصویر برند، تعهد و انتظارات مشتری.
محققین میتوانند همین عنوان تحقیق را در سایر استانهای کشور انجام دهند و نتایج را با هم مقایسه کنند.
باتوجه به اینکه تحقیق حاضر مربوط به یک دوره زمانی میباشد، پیشنهاد می شود محققین آینده، تحقیقات مشابه در فصول مختلف انجام داده و نظرات را باهم مقایسه کنند.
باتوجه به اینکه در این تحقیق روابط بین کیفیت خدمات، ارزش ادراک شده، رضایت و وفاداری مشتریان با تبلیغات شفاهی رد شده است. پیشنهاد می شود محققین آینده از متغیرهای تاثیرگذار دیگری که در این تحقیق استفاده نشد، استفاده نمایند. تعداد سوالات پرسشنامه، جامعه آماری و شرایط گردآوری داده ها و روش های نمونه گیری جدیدتر مانند نمونه گیری به روش خوشه ای یا طبقه ای یا غیر اختمالی منجر به نتایج جدیدی خواهد بود.
پیشنهاد میگردد تحقیق مشابهی در بازه زمانی ۱۰ ساله انجام شود تا نتایج دقیق تری به دست آید. چرا که گذشت زمان نتایج بهتری را نشان خواهد داد.
فهرست منابع
-
- منابع فارسی
امیر شاهی، احمد، سفیانیان، معصومه (۱۳۸۵). شناسایی موانع و محدودیت های اجرای بازاریابی رابطه مند در شرکت های بیمه دولتی در ایران، مجله مدیریت بازار یابی، سال اول، شماره ۲٫
امیرشاهی، میراحمد، سیاه تیری، ویدا، روان بد، فریبا (۱۳۸۸)، شناسایی عوامل مؤثر بر ایجاد اعتماد در مشتریان کلیدی بانک کارآفرین در تهران، پژوهش های مدیریت در ایران، دوره ۱۳٫
باقری، سید محمد، (۱۳۹۰)، بررسی تاثیر بازاریابی رابطه مند و ویژگی های محصول بر ادراکات و قصد پذیرش محصولات جدید: در صنعت الکترونیک، پژوهشنامه مدیریت اجرایی، علمی پژوهشی، سال سوم، شماره ۵٫
بحرینی زاده منیجه, ضیایی علیرضا، (۱۳۹۱)، بررسی تاثیر ریسک گریزی و سطح درگیری محصول مصرف کنندگان بر وفاداری و تبلیغات شفاهی آن ها از نام و نشان های تجاری: نقش میانجی دلبستگی و اعتماد به نام و نشان تجاری، تحقیقات بازاریابی نوین ، ۲(۴ (پیاپی ۷)).
بهادری محمد کریم، زابلی روح اله، قنبری عباس (۱۳۹۲) بررسی کیفیت خدمات ارائه شده در شعبه خدمات درمانی نیروهای مسلح شهر همدان از منظر جانبازان، مجله علمی – پژوهشی طب جانباز سال ۶ شماره ۲۱٫
پیرایی خسرو, کاظمی حسین (۱۳۸۳)، اندازه گیری کارایی فنی شرکتهای بیمه در ایران بر اساس برآورد تابع مرزی تصادفی، پژوهشهای اقتصادی ایران، ۶(۱۸).
پیرکوهی حبیبی، آرش (۱۳۸۵). اهمیت اعتماد در بازاریابی رابطه ای و ایجاد مقیاسی جهت سنجش آن، چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت.
جعفری نیا، سعید، شفیعیان، علی اکبر، افشار نژاد، علیرضا (۱۳۹۱). بررسی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان؛ مطالعه موردی در بانک کشاورزی استان ایلام، فصلنامه علمی- ترویجی مطالعات منابع انسانی، سال دوم، شماره پنجم، پاییز ۹۱٫
حسنقلی پور طهمورث، رهروی الناز، عباچیان قاسمی رضا (۱۳۹۲) مطالعه نظری و تجربی عوامل پیش بینی کننده مشتریان در مورد شرکت های هواپیمایی مورد مطالعه شرکت هواپیمایی ایران ایر، مدیریت بازرگانی دوره ۵ شماره ۱٫
حاجی کریمی، عباسعلی، حمیدی زاده، محمدرضا، منصوری، طیبه (۱۳۹۲). بررسی و تحلیل تاثیرات عدالت ادراک شده بر تمایلات رفتاری مشتریان و کیفیت خدمات ادراک شده، پژوهش نامه مدیریت تحول، سال پنجم، شماره ۹، بهار و تابستان.
حسینی، میرزا حسن و احمدی نژاد، مصطفی (۱۳۸۷) بررسی تاثیر رضایت مندی مشتری، اعتماد مشتری به نام تجاری و ارزش ویژه نام تجاری در وفاداری رفتاری و نگرشی مشتری نشریه بررسی های بازرگانی، شماره ۳۳٫
حقیقی، محمد، حسینی، حسن، اصغری اهری، حامد، آرین، ابوالفضل و دریکنده، علی (۱۳۹۱). بررسی تاثیر تاکتیک های بازاریابی رابطه ای بر وفاداری مشتریان از منظر مشتریان شرکت ایرانسل. فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین. سال دوم، شماره چهارم، شماره پیاپی (۷) زمستان ۱۳۹۱٫
حقیقی، محمد، مقیمی، محمد، کیماسی، مسعود (۱۳۸۲). اثرات کیفیت خدمات و نقش میانجی رضایت مندی مشتری، دانش مدیریت، شماره ۶۰ و ۶۱٫
رنجبریان بهرام, جلیلوند محمدرضا, فتحی سعید، (۱۳۹۰)، تاثیر تبلیغات شفاهی بر جذب گردشگران خارجی: مورد مطالعه شهر اصفهان تحقیقات جغرافیایی ، ۲۶(۴) پیاپی (۱۰۳)). رنجبریان بهرام، براری مجتبی، (۱۳۸۸)، بازاریابی رابطه مند، رویکردی برای بهبود رضایت مشتری، پژوهشنامه مدیریت اجرایی ۲(۹) ۳۶٫
رنجبریان، بهرام و جلیلوند، محمد رضا،(۱۳۸۹). تاثیر تبلیغات دهان به دهان بر خرید خود روهای داخلی مطالعه موردی خودروی سمند شرکت ایران خود رو، چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت بازاریابی.
رونقی محمد حسین، فیضی کامران،(۱۳۹۰)، ارائه الگوهای اخلاق کاری کارکنان بانکهای خصوصی ایران، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، سال ششم، شماره ۲٫
زیتامل, والری؛ پاراسورامان, (۱۳۸۷)، کیفیت خدمات, ترجمه: کامبیز حیدرزاده و علی حاجیها، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات, تهران, چاپ اول.
سعیدنیا، حمیدرضا، بهادران میثم (۱۳۸۷). تأثیر تصویر نام بازرگانی و شهرت شرکت بر فرایند وفاداری مشتریان، صنعت لاستیک ایران، شماره ۵۱٫
سفیانیان، معصومه (۱۳۸۴). شناسایی موانع و محدودیت های اجرای بازاریابی رابطه مند در شرکتهای بیمه دولتی در ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت، دانشگاه الزهرا.
سکاران اوما. (۱۳۸۵)، روش تحقیق در مدیریت، ترجمه محمد صائبی و محمود شیرازی، انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی ریاست جمهوری.
شمس، راحیل، (۱۳۸۶)، بررسی ارتباط میان عناصر آمیخته بازاریابی منتخب و ارزش ویژه برند تلفن های همراه در میان گروه سنی جوانان در شهر تهران، پایان نامه دوره کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
صحت،سعید - گراوند،عادله - قبادی،لیدا،(۱۳۹۱) بررسی نقش اصلی تبلیغات در صنعت بیمه، تازه های جهان بیمه ،شماره۱۵۶٫
صدری نیا، محمد، شیرازی، ابوالفضل (۱۳۸۷). مشتری راضی و وفادار (آرزویی دست یافتنی)، مدیریت، سال نوزدهم، شماره ۹ ۱۳ و ۱۴۰، آذر و دی.
صمدی، منصور، نورانی، محمد، فارسی زاده، حسین (۱۳۸۸). بررسی تأثیر تاکتیک های بازاریابی ارتباطی بر رفتار خرید در فروشگاه ها ی پوشاک با بهره گرفتن از مدل معادلات ساختاری، فصلنامه، پژوهشنامه بازرگانی، شماره ۵۳.
طاهری کیا، فریز، فخاریان، میثم، لاجوردی، مسعود (۱۳۸۹). شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر میزان رضایت مشتریان از محصول پودر آ. ب. ث شرکت کندر با بهره گرفتن از مدل کانو
عباسی، جواد، بررسی نقش و جایگاه عوامل مؤثر بازاریابی رابطه مند بررضایت مشتریان کلیدی بانک ملت استان تهران، (۱۳۸۱)، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه تهران.
عبدالوند محمدعلی، غفاری آشتیانی پیمان، (۱۳۸۸)، ارائه الگویی برای ارزیابی عوامل موثر بر تبلیغات شفاهی مثبت در بازار خدمات (مطالعه موردی: بانک های شهرستان اراک)، پژوهش های مدیریت.
غفاری آشتیانی، پیمان، (۱۳۸۵). تبلیغات شفاهی الگویی نوین در ارتباط بازاریابی، اولین کنفرانس بین المللی مدیریت بازاریابی.
غفاری آشتیانی، پیمان، (۱۳۸۴)، تبلیغات شفاهی پارادایم هزاره سوم، تدبیر، ۱۶۶، اسفند ماه، سال شانزدهم.
غفاری آشتیانی، پیمان، (۱۳۸۷)، ارائه الگویی برای ارزیابی عوامل موثر بر تبلیغات شفاهی مثبت در بازار خدمات، مطالعه موردی: بانک های شهرستان اراک، پایان نامه دوره دکترا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.