۵-۴.پیشنهادات تحقیق ۱۱۴
۵-۴-۱.پیشنهادات کاربردی ۱۱۴
۵-۴-۲.پیشنهادات برای تحقیقات در آینده ۱۱۶
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۵-۵.محدودیتهای تحقیق ۱۱۶
منابع ۱۱۸
چکیده لاتین ۱۲۵
چکیده
این پژوهش با عنوان «مقایسهی تأثیر هوش هیجانی و هوش بازاریابی بر توفیق بنگاههای اقتصادی در بازاریابی» با این هدف کلی و ۵هدف فرعی در سال ۱۳۹۱ در شهرک صنعتی بوعلی شهر همدان انجام شده است. این پژوهش یک مطالعه توصیفی-تحلیلی با روش پیمایشی از نوع علّی- مقایسهای است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مدیران و مسئولان امر بازاریابی در کارخانجات تولیدی و خدماتی در شهرک صنعتی بوعلی می باشد که شامل ۱۸۰نفر میباشند. حجم نمونه توسط فرمول کوکران برابر با ۱۲۳ نفر برآورد و به شیوهی تصادفی ساده انتخاب شدند. داده های پژوهش توسط سه پرسشنامه؛ که یک پرسشنامه استاندارد هوش هیجانی سیبریا شرینگ با ۳۳ سؤال و دو پرسشنامه محقق ساخته هوش بازاریابی و توفیق در امر بازاریابی جمعآوری و با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS و توسط آزمون رگرسیون چندمتغیری تجزیه و تحلیل گردید. روایی هر سه پرسشنامه به صورت صوری و محتوایی برآورد و پایایی ابزار توسط ضریب آلفای کرونباخ سنجش گردید که در تمامی پرسشنامه ها و ابعاد بیش از ۷۰/۰ به دست آمد. نتایج پژوهش نشان داد که هوش هیجانی بیش از هوش بازاریابی بر توفیق بازاریابان و مسئولین بازاریابی بنگاههای اقتصادی اثرگذار بوده است نتایج دقیق حاکی از آن است که هوش هیجانی در ابعاد؛ مجموع توفیق در امر بازاریابی، تجزیه و تحلیل بازار و انتخاب بازارهای هدف، قویتر از هوش بازاریابی بوده است، اما هوش بازاریابی تنها در دو بعد؛ ترکیب عناصر بازاریابی و تلاشهای بازاریابی قویتر از هوش هیجانی عمل نموده است.
کلید واژگان: هوش هیجانی، هوش بازاریابی، توفیق در تجارت و بازاریابی، شهرک صنعتی، بوعلی، همدان
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول (۲-۱): مؤلفههای هوش هیجانی. ۳۱
جدول (۲-۲). منابع آزاد اطلاعات ۷۰
جدول (۳-۱): خرده آزمونهای هوش هیجانی شرینگ ۷۹
جدول (۳-۲): سؤالات سنجشگر ابعاد پرسشنامه توفیق در بازاریابی ۸۰
جدول (۳-۳): نتیجه سنجش پایایی پرسشنامه های تحقیق ۸۱
جدول (۴-۱): توزیع فراوانی جنسیت مدیران و مسئولان بازاریابی شهرک صنعتی ۸۵
جدول (۴-۲): توزیع فراوانی سن مدیران و مسئولان بازاریابی شهرک صنعتی ۸۶
جدول (۴-۳): توزیع فراوانی سابقه فعالیت اقتصادی مدیران و مسئولان بازاریابی شهرک صنعتی ۸۷
جدول (۴-۴): توزیع فراوانی سابقه فعالیت مدیران و مسئولان بازاریابی شهرک صنعتی ۸۸
جدول (۴-۵): توزیع فراوانی زمینه فعالیت مدیران و مسئولان بازاریابی شهرک صنعتی ۸۹
جدول (۴-۶): توزیع فراوانی میزان تحصیلات مدیران و مسئولان بازاریابی شهرک صنعتی ۹۰
جدول (۴-۷): توزیع فراوانی میزان هوش بازاریابی مدیران و مسئولان بازاریابی شهرک صنعتی ۹۱
جدول (۴-۸): توزیع فراوانی میزان هوش هیجانی مدیران و مسئولان بازاریابی شهرک صنعتی ۹۲
جدول (۴-۹): توزیع فراوانی میزان توفیق پاسخگویان در امر بازاریابی ۹۳
جدول (۴-۱۰): توزیع فراوانی میزان توفیق پاسخگویان در تجزیه و تحلیل بازار ۹۴
جدول (۴-۱۱): توزیع فراوانی میزان توفیق پاسخگویان در انتخاب بازارهای هدف ۹۵
جدول (۴-۱۲): توزیع فراوانی میزان توفیق پاسخگویان در ترکیب عناصر بازاریابی ۹۶
جدول (۴-۱۳): توزیع فراوانی میزان توفیق پاسخگویان در تلاشهای بازاریابی ۹۷
جدول (۴-۱۴): نتایج سنجش وضعیت به هنجار و نرمال بودن متغیرهای اصلی(ملاک و پیش بین) تحقیق ۹۸
جدول (۴-۱۵): ضریب تعیین رگرسیون فرضیه اصلی ۹۹
جدول (۴-۱۶): تحلیل واریانس فرضیه اصلی ۹۹
جدول (۴-۱۷): معادله خط رگرسیون فرضیه اصلی ۹۹
جدول (۴-۱۸): ضریب تعیین رگرسیون فرضیه فرعی اول ۱۰۱
جدول (۴-۱۹): تحلیل واریانس فرضیه فرعی اول ۱۰۱
جدول (۴-۲۰): معادله خط رگرسیون فرضیه فرعی اول ۱۰۱
جدول (۴-۲۱): ضریب تعیین رگرسیون فرضیه فرعی دوم ۱۰۳
جدول (۴-۲۲): تحلیل واریانس فرضیه فرعی دوم ۱۰۳
جدول (۴-۲۳): معادله خط رگرسیون فرضیه فرعی دوم ۱۰۳
جدول (۴-۲۴): ضریب تعیین رگرسیون فرضیه فرعی سوم ۱۰۵
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول (۴-۲۵): تحلیل واریانس فرضیه فرعی سوم ۱۰۵
جدول (۴-۲۶): معادله خط رگرسیون فرضیه فرعی سوم ۱۰۵
جدول (۴-۲۷): ضریب تعیین رگرسیون فرضیه فرعی چهارم ۱۰۷
جدول (۴-۲۸): تحلیل واریانس فرضیه فرعی چهارم ۱۰۸
جدول (۴-۲۹): معادله خط رگرسیون فرضیه فرعی چهارم ۱۰۸
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار ۴-۱.درصد فراوانی جنسیتی مدیران و مسئولان بازاریابی شهرک صنعتی بوعلی همدان ۸۵
نمودار ۴-۲.درصد فراوانی سنی مدیران و مسئولان بازاریابی شهرک صنعتی بوعلی همدان ۸۶
نمودار ۴-۳.درصد فراوانی سابقه فعالیت اقتصادی مدیران و مسئولان بازاریابی شهرک صنعتی ۸۷
نمودار ۴-۴.درصد فراوانی سابقه فعالیت مدیران و مسئولان بازاریابی شهرک صنعتی در بنگاه فعلی ۸۸