پژوهشگران در تحقیقات خود همواره با محدودیت هایی روبرو هستند که بخشی از آن ها از همان ابتدای کار، خود را نشان می دهند. از مهم ترین پایه های پژوهش، دسترسی به آمار و اطلاعات است. در این زمینه مشکلاتی وجود داشت که موجب شد خدمات پژوهشی، از قبیل دسترسی به کتب، مجلات، آمار، بانکهای اطلاعاتی و … در کشور به راحتی ممکن نباشد . بخشی از این مشکل ناشی از کمبود هر یک از خدمات پژوهش ها می شد و از سویی، فرهنگ غلط، سبب خصوصی تلقی کردن این موارد شده و در نتیجه، افراد و موسسات، به نوعی از انتقال یافته های خویش به دیگران خودداری می کردند.
در برخی موارد افراد از اظهار نظر واقعی خود صرف نظر می کردند و با وجود عدم لزوم درج نام اصرار بر محرمانه ماندن اطلاعات داشتند.
گردآوری اطلاعات زمان بر بود.
نکته جالب وقابل توجه اینکه اکثر کارکنان با ماموریت دانشگاه ناآشنا بودند حتی در سایت دانشگاه نیز ماموریت دانشگاه نوشته نشده است.
بوروکراسی دانشگاه زیاد است به طور مثال برای پخش پرسشنامه پنج امضاء را در برگهی تائیدی پایان نامهام گرفتم.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
پیشنهاد ها :
پیشنهادهایی برای مدیران سازمان :
۱- بازگشایی مرکز کارآفرینی دانشگاه.
اهمیت این موضوع در آن است که این مرکز دانشگاه را به سمت دانشگاه کارآفرین پیش میبرد و به طور تخصصی به مباحث کارآفرینی می پردازد.
۲-انعطاف پذیر کردن سیستم اداری
به مدیران ردههای پائینتر اختیارات بیشتری داده شود تا از بوروکراسی کاسته شود این کاهش دانشگاه را به سمت کارآفرین شدن پیش میبرد.
راه اندازی پارک علم و فناوری.
این پارک کمک می کند که اساتید، کارکنان و دانشجویانی که ایدههای را دارند شکوفا کرده و آنها را به فرصتهای کسب و کار و کسب و کار تبدیل کنند.
۴- تشویق کارکنان به تشخیص فرصتهای دانشگاهی.
۵- در اکثر مواقع دادن پاداش و تشویق در پذیرش یک ایده وطرح موثر است. پس برای پذیرش و بکارگیری ایدههای خوب پاداش در نظر گرفته شود.
۶- تهیه ی برنامهی استراتژیک برای دانشگاه.
۷- حمایت از کارآفرینان دانشگاه
۸- استفاده از شبکه های دانشگاه
پیشنهادهای برای پژوهشگران
در این مدل محیط کلان آورده شده است به جای آن به محیط صنعت بپردازند.
بر روی فرصت های آینده بیشتر متمرکز شوند.
به مطالعه دقیق تر دانشگاه و محیط بپردازند.
با توجه به اینکه در پژوهش پیش رو، برای گردآوری داده ها از ابزار پرسشنامه استفاده شد، جهت آشنایی نزدیک تر با روش کار در سازمان مورد اشاره، پیشنهاد می شود از ابزار مشاهده و مصاحبه استفاده گردد.
بر روی یکی از بخشهای جامعه آماری (استاد، کارمند، دانشجو) کار کنند.
خلاصه فصل پنجم
دراین فصل ابتدا نتایج پژوهش با توجه به پژوهش های سایر پژوهشگران بررسی می شود و در قسمت دوم فصل محدودیت های پژوهش بیان می گردد و در آخر پیشنهادهای به مدیران سازمان مورد مطالعه و پژوهشگران آتی ارائه می گردد.
منابع
جهانگیری، علی (اردیبهشت ۸۲). رساله دکتری مدیریت دولتی ، طراحی و تبیین الگوی کارآفرینی در سازمان های دولتی (سازمان کمرک ایران) ، دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات.
صمد آقایی، جلیل (۱۳۹۱). سازمان های کارآفرین، مرکز انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی، تهران.
یدالهی فارسی، جهانگیر؛ کلابی، امیر محمد؛ مهرابی، رزا (۱۳۹۱). فرصت ها و ایده های کارآفرینی، انتشارات جهاد دانشگاهی.
مومنی، منصور و فعال قیومی، علی (۱۳۸۹) تحلیل های آماری با بهره گرفتن از SPSS. تهران؛ کتاب نو
دانشگر، علی (۱۳۹۰) رابطه بکارگیری فناوری اطلاعات با بهره وری منابع انسانی. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
کلانتری، خلیل (۱۳۸۸) مدل سازی معادلات ساختاری در تحقیقات اجتماعی – اقتصادی (با برنامه LISREL – SIMPLIS). تهران؛ فرهنگ صفا
Alvarez, S. A., & Barney, J. (2005). How entrepreneurs organize firms under conditions of uncertainty, Journal of Management, 31(5): 776-793.
Ardichvili, A., Cardozo, R., Ray, S. (2003). A theory of entrepreneurial opportunity identification and development, Journal of Business Venturing,105-123
Alsos.G. A. (2004). Opportunities and prior knowledge: A study of experienced entrepreneurs, Nordland research Instiiute , Norway Virip Kaikkonen . University of Kuopio, Finland
Bhave, Mahesh. P. (1994) A Process Model of Entrepreneurial Venture Creation, Journal of Business Venturing ۹٫ ۲۲۳-۲۴۲
Eckhardt, J., & Shane, S. (2003). Opportunities and Entrepreneurship. Journal of Management ۲۹(۳) ۳۳۳–۳۴۹
Casson, M. (1982). The Entrepreneur: An Economic Theory, Oxford: Martin Roberston.
Christensen, P. S., O. O. Madsen, and R. Peterson (1989). Opportunity Identification: The Contribution of Entrepreneurship to Strategic Management. Denmark, Aarhus University Institute of Management
Choi.y , Shepherd.d.(2004). ” Entrepreneurs’ Decisions to Exploit Opportunities", Journal of Management.377-395
Chandler .GN, DeTienne.D, Loyn.W.(2004). Outcome implications of opportunity creation /discovery process,
Companys, E. Y., McMullen, S. J. (2007); “Strategic Entrepreneurs at Work: The Nature, Discovery, and Exploitation of Entrepreneurial Opportunities”, Small Business Economics
Conway, H., & McGuinness, A. (1986). Idea Generation in Technology-Based Firms, J. Prod. Innovation Manage. 4 (3), 276–۲۹۱٫