سطح معنی داری
۰۰۵٫تعداد۹۸۹۸
ضریب همبستگی همدلی**۲۸۲٫۱سطح معنی داری۰۰۵٫
تعداد۹۸۹۸همبستگی در سطح ۰٫۰۱ معنی دار میباشد.
با توجه به جدول ۴-۱۴: مشاهده می شود که مقدار ۰٫۰۰۵ sig = میباشد . به همین دلیل با اطمینان ۹۹ درصد فرضیه صفر رد و فرضیه محقق تأیید می شود و این رابطه معنی دار است . همچنین بر اساس جدول می توان گفت شدت همبستگی بین دو متغیر بازاریابی درونی و همدلی ۰٫۲۸۲ میباشد که همبستگی مثبت میباشد و بیانگر رابطه مثبت و مستقیم است. و این نشان دهنده آن است که هر چه قدر بازاریابی درونی بیشتر شود به همان مقدار کارکنان همدلی بیشتری با مؤدیان نشان میدهند.
به طور مثال کارکنان سازمان مسائل و مشکلات مؤدیان را درک میکنند و مشکلات آنان را حل میکنند.
۴-۵- تحلیل رگرسیون تاثیر همزمان مؤلفه های بازاریابی درونی بر رفتارهای فرانقشی
جد.ل۴-۱۹: خلاصه مدل
خطای استاندارد
ضریب تعیین تعدیل شده
ضریب تعیین
ضریب همبستگی
مدل
۴۰۸۵۵/۰
۷۰۰/۰
۷۰۹/۰
a ۸۴۲/۰
۱
توسعه، پاداش، چشم انداز، (مقدار ثابت): متغیرهای پیش بین الف
جد.ل۴-۲۰: آنالیز واریانس
سطح معنی داری
F
میانگین مربعات
درجه آزادی
مدل
a ۰۰۰/۰
۲۷۴/۷۶
۷۳۱/۱۲
۱۶۷/۰
۳
۹۴
۹۷
۱۹۳/۳۸
۶۹۰/۱۵
۸۸۲/۵۳
رگرسیون ۱
باقیمانده
جمع
توسعه، پاداش، چشم انداز، (مقدار ثابت): متغیرهای پیش بین الف
فرانقشی: متغیر وابسته ب
جدول ۴-۲۱: ضرایب رگرسیون الف
سطح معنی داری
t
ضرایب استاندارد
ضرایب غیر استاندارد
مدل
Beta
Std. Error
B
۰۰۰/۰
۰۴۷/۰
۰۰۱/۰
۰۰۰/۰
۹۹۱/۳
۰۱۰/۲
۵۹۲/۳
۵۷۸/۴
۱۸۰/۰
۳۲۹/۰
۴۱۶/۰
۱۴۶/۰
۰۸۶/۰
۰۸۷/۰
۰۷۸/۰
۵۸۲/۰
۱۷۲/۰
۳۱۲/۰
۳۵۵/۰
مقدار ثابت ۱
پاداش
توسعه
چشم انداز
فرانقشی: متغیر وابسته. الف
جدول ۴-۲۱ حاکی از آن است که تاثیر متغیرهای پاداش، توسعه، چشم انداز برروی رفتارهای فرانقشی معنی دار است.
با توجه به جدول ۴-۲۱ معادله رگرسیون به صورت زیر میباشد:
که ۱x،۲x و ۳x به ترتیب عبارتند از: پاداش، توسعه و چشم انداز.
۴-۶-تاثیر همزمان مؤلفه های بازاریابی درونی بر کیفیت خدمات
برای تحلیل رگرسیون چند متغیره، تاثیرات اثرات خالص هر یک از متغیرهای پیش بین بر متغیر ملاک به دست میآید که نتایج به شرح زیر میباشد:
جدول ۴-۱۵-خلاصه مدل
خطای استاندارد
ضریب تعیین تعدیل
ضریب تعیین
ضریب همبستگی
مدل
۵۵۳۲۹/۰
۱۶۱/۰
۱۸۷/۰
a ۴۳۲/۰
۱
توسعه، پاداش، چشم انداز، ( مقدار ثابت) ؛ متغیرهای پیش بین الف
طبق جدول ۴-۱۵ نتایج تخمین نشان میدهد که مؤلفه های بازاریابی میتواند در حدود ۵/۱۸% تغییرات کیفیت خدمات را توضیح دهد.
جدول ۴-۱۶: آنالیز واریانس
سطح معنی داری
F
میانگین
درجه آزادی
مجموع مربعات
مدل
a ۰۰۰/۰
۷۰۱۹۱
۲۰۲۰۱
۳۶/۰
۳
۹۴
۹۷
۶۰۴/۶
۷۷۶/۲۸
۳۸۰/۳۵
رگرسیون ۱
باقیمانده
جمع
توسعه، پاداش ، چشم انداز. ( مقدار ثابت): متغیرهای پیش بین. الف
خدمات : متغیر وابسته. ب
جد.ل۴-۱۷: ضرایب رگرسیون الف
سطح معنی داری
t
ضرایب استاندارد
ضرایب غیر استاندارد
مدل
Beta
Std. Error
B
۰۰۰/۰
۱۹۹/۰
۵۶۱/۰
۰۲۶/۰
۹۴۶/۱۲
۲۹۴/۱
۵۸۳/۰-
۲۵۸/۲
۱۹۳/۰
۵۸۹/۰-
۳۴۱/۰
۱۹۸/۰
۱۱۶/۰
۱۱۸/۰
۱۰۵/۰
۵۵۸/۲
۱۵۰/۰
۵۶۹/۰-
۲۳۷/۰
مقدار ثابت ۱
پاداش
توسعه
چشم انداز
خدمات: متغیر وابسته. الف
جدول ۴-۱۷ حاکی از آن است که تاثیر متغیرهای پاداش، توسعه، چشم انداز برروی خدمات معنی دار نمی باشد و تاثیر چشم انداز بر خدمات معنی دار است.
با حذف متغیرهای پاداش و توسعه، جدول ضرایب رگرسیون به شکل زیر به دست میآید.
جد.ل۴-۱۸: ضرایب رگرسیون الف
سطح معنی داری
t
ضرایب استاندارد
ضرایب غیر استاندارد
مدل
Beta
Std. Error
B
۰۰۰/۰
۰۰۰/۰
۸۰۸/۱۴
۴۶۸/۴
۴۱۵/۰
۱۷۸/۰
۰۶۵/۰
۶۳۱/۲
۲۸۹/۰
مقدار ثابت ۱
چشم انداز
با توجه به جدول ۴-۱۸ معادله رگرسیون به صورت زیر میباشد: که ۱x چشم انداز میباشد.
فصل پنجم
نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات
۵-۱- خلاصه تحقیق
در تحقیق حاضر رابطه بین بازاریابی درونی و رفتار های فرانقشی و کیفیت خدمات در اداره کل امور مالیاتی اردبیل مورد بررسی واقع شده است. بازاریابی درونی با سه بعد (پاداش- توسعه- چشم انداز)، رفتار فرانقشی با دو بعد (رفتار فرانقشی بین فردی و رفتار فرانقشی سازمانی) و کیفیت خدمات با پنج بعد (ملموس بودن قابلیت اطمینان، پاسخگویی، تضمین و همدلی) مورد تحلیل قرار گرفته است.