۱-۱۰-۱) نوع روش تحقیق
با توجه به اینکه پژوهش حاضر از فصول مختلفی تشکیل شده است لذا روش تحقیق نسبت به فصول با روند مطالعاتی- تحلیلی به تجزیه و تحلیل و تلفیق اطلاعات پرداخته است و در نهایت جمعبندی حاصله را در طرحی استفاده نموده است.
برای بخش مبانی نظری از شیوه های تحلیلی-توصیفی و برای بخش طراحی معماری از شیوه مطالعات میدانی و پیمایشی استفاده شده است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۱-۱۰-۲) روش گرد آوری اطلاعات
کتابخانهای- میدانی
در بخش کتابخانهای با مراجعه به کتابها، نشریات، پایان نامهها و دیگر ابزارهای مرتبط به موضوع به گردآوری اطلاعات پرداخته شده است.
جمعآوری اطلاعات میدانی نیز با مراجعه به محل و تکمیل اطلاعات پایه صورت گرفته است.
۱-۱۰-۳) ابزار گردآوری اطلاعات
- کتابها و نشریات، پایان نامههای مرتبط با موضوع، اینترنت
- حضور در محل، مصاحبه و مشاهدات عینی و عکاسی و …
۱-۱۰-۴) روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
- انتخاب سایت مورد نظر و بررسی دسترسیهای منطقه در ارتباط با طرح
- گرداوری داده های لازم در مورد سایت و بررسی نیازها و مشکلات آن
- مطالعات اقلیمی سایت
- تجزیه و تحلیل ویژگیهای کالبدی سایت جهت طراحی
- استخراج برنامه فیزیکی طرح با توجه به نیازهای خاص منطقه
- بررسی و مطالعه کامل نمونههای موردی و گردآوری شده
- تدوین آلترناتیوهای طراحی با توجه به نمونهها و اهداف طرح با ساخت ماکتهای اتود و ترسیمات مختلف طراحی
- تدوین طرح نهایی و ترسیم احجام و نقشههای مربوطه طرح
- در نهایت ارائه طرح نهایی با بهره گرفتن از نرم افزارهای Auto Cad، ۳d Max، V-ray، Photoshop Word,.
s
شکل(۱۰-۱۶): پوستر«یک»
شکل(۱۰-۱۷): پوستر«دو»
شکل(۱۰-۱۸): پوستر«سه»
فهرست منابع
منابع فارسی
آراسته، حمیدرضا، عبدالرحیم نوهابراهیم و علیرضا مطلبیفرد، ۱۳۸۸و۱۳۸۹، بررسی وضعیت اخلاق آموزشی اعضای هیئت علمی دانشگاه های دولتی شهر تهران، نشریه راهبرد فرهنگ، شماره۸و۹: ۲۰۳-۲۱۹.
آزاد، اسدلله، ۱۳۸۱، دایره المعارف کتابداری و اطلاعرسانی، جلد۱، ویراستار دکتر عباس حری، تهران: کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران.
آهنگرسرویس، فائقه، ۱۳۹۰، طراحی مرکز تحقیقات تکنولوژی معماری با رویکرد انطباقپذیری با شرایط محیطی و عملکردی، پایان نامه کارشناسی ارشد معماری، استاد راهنما: مازیار آصفی، تبریز، دانشگاه هنر اسلامی تبریز.
آیتاللهی، حبیبالله، ۱۳۹۱، مقاله «مروری بر تاریخ نگارگری ایرانی-اسلامی»، در کتاب «جستارهایی در چیستی هنر اسلامی(مجموعه مقالات و درستگفتارها)»، چاپ چهارم، تهران: مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری«متن»، ص۲۵-۳۴.
ایزوتسو، توشیهیکو، ۱۳۶۰، ساختمان معنایی مفاهیم اخلاقی-دینی در قرآن، ترجمه: فریدون بدرهای، انتشارات قلم.
ابراهیمیدینانی، غلامحسین، ۱۳۹۱، مقاله «رویکرد حکمت اشراق به هنر اسلامی»، در کتاب «جستارهایی در چیستی هنر اسلامی(مجموعه مقالات و درستگفتارها)»، چاپ چهارم، تهران: مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری«متن»، ص۸۲-۹۳.
ابوالقاسمی، لطیف، ۱۳۷۴، معماری ایران در سخن چهار نسل از معماران صاحبنظر، مجله آبادی، شماره۱۹: ۴-۴۶
اتینگهاوزن، ریچارد و الگ گربار، ۱۳۷۸، هنر و معماری اسلامی، ترجمه: یعقوب آژند، چاپ اول، تهران: انتشارات سمت.
احمدی، خدابخش و همکاران، ۱۳۸۹، بررسی میزان شناخت مشاوران و روانشناسان از اصول اخلاق حرفهای، نشریه تازهها و پژوهشهای مشاوره، جلد۹، شماره۳۴: ۴۹-۶۷.
اردلان، نادر و لاله بختیار، ۱۳۸۰، حس وحدت(سنت عرفانی در معماری ایرانی)، ترجمه: حمید شاهرخ، اصفهان: نشر خاک.
اعوانی، غلامرضا، ۱۳۷۵، حکمت و هنر معنوی(مجموعه مقالات)، تهران: انتشارات گروس.
اقبال، عباس، ۱۳۷۸، تاریخ مغول، تهران: امیرکبیر.
اکبری، فاطمه و همکاران، ۱۳۸۹، معرفت روحانی و رمزهای هندسی، نشریه علمی پژوهشی پژوهشنامه زبان و ادب فارسی(گوهر گویا)، سال چهارم، شماره۱، پیاپی۱۳: ۱-۲۲.
اکرمی، غلامرضا، ۱۳۸۲، تعریف معماری گام اول آموزش(چالشها و تناقضات)، نشریه هنرهای زیبا، شماره۱۶: ۳۳-۴۸.
البوزجانی، ابوالوفا محمدبنمحمد، ۱۳۷۶، هندسه ایرانی(کاربرد هندسه در عمل)، ترجمه: علیرضا جذبی، تهران: انتشارات سروش.
الاسعد، محمد، ۱۳۷۶، کاربردهای هندسه در معماری مساجد، ترجمه: سعید سعیدپور، فصلنامه هنر، شماره۳۳: ۳۴-۵۳.
السعید، عصام و عایشه پارمان، ۱۳۷۷، نقشهای هندسی در هنر اسلامی، ترجمه: مسعود رجبنیا، چاپ دوم، تهران: انتشارات سروش.
امامیجمعه، سیدمهدی، ۱۳۹۱، مقاله «رویکرد حکمت متعالیه به هنر اسلامی»، در کتاب «جستارهایی در چیستی هنر اسلامی(مجموعه مقالات و درستگفتارها)»، چاپ چهارم، تهران: مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری«متن»، ص۹۵-۱۲۸.
امیرکبیری، علیرضا و سهیلا داروئیان، ۱۳۹۰، برداشتهای اخلاق حرفهای مدیران در کسب و کارهای کوچک و متوسط، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، سال ششم، شماره۱: ۸۴-۹۴.
انصاریان، حسین، ۱۳۸۲، زیباییهای اخلاقی، قم: انتشارات دارالعرفان.
انوری، حسن، ۱۳۸۱، فرهنگ بزرگ سخن، چاپ اول، جلد اول، تهران: انتشارات سخن.
انوری، حسن، ۱۳۸۲، فرهنگ بزرگ سخن، چاپ دوم، جلد هشتم، تهران: انتشارات سخن.
بانیمسعود، امیر، ۱۳۸۸، معماری معاصر ایران در تکاپوی بین سنت و مدرنیته، چاپ اول، تهران: نشر هنر معماری قرن.
بحرینی، نسرین، ۱۳۸۹، مقاله «مبانی اخلاقی آزمونسازی در نظام آموزشی ایران»، در کتاب «اخلاق کاربردی در ایران و اسلام»، به اهتمام: احدفرامرز قراملکی، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی، صص۷۳-۹۷.
بروک، اریک، ۱۳۸۷، نقوش هندسی اسلامی، ترجمه: بهروز زبیحیان، تهران: انتشارات مازیار.
بزرگمهری، زهره، ۱۳۷۱، هندسه در معماری، تهران: انتشارات سازمان میراث فرهنگی.
بلخاریقهی، حسن، ۱۳۹۰، هویت معنایی و معنوی معماری، نشریه اطلاعات (حکمت و معرفت)، شماره۶۹: ۱۳-۲۰.
بلخاریقهی، حسن، ۱۳۸۸، مبانی عرفانی هنر و معماری اسلامی. چاپ اول. تهران: سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری سوره مهر.
بلخاریقهی، حسن، ۱۳۸۴، جایگاه کیهانشناختی دایره و مربع در معماری مقدس (اسلامی)، نشریه هنرهای زیبا، شماره۲۴: ۵-۱۴.
بلوم، جاناتان و دیگران، ۱۳۸۹، تجلی معنا در هنر اسلامی، ترجمه: اکرم قیطاسی، چاپ اول، تهران: انتشارات سوره مهر.